وصیت نامه امام عسکری علیه السلام ... | خطر دشمنی های پنهان ... | رسانه ملی ... | امنیت یک کشور ... | انتظارات امام رضا علیهالسلام از ... | شهید پرویز نوروزی ...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
عسکریه
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّد، الْبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الْوَفِیِّ النُّورِ الْمُضیئِ، خازِنِ عِلْمِکَ، وَالْمُذَکِّرِ بِتَوْحیدِکَ وَوَلِیِّ اَمْرِکَ، وَخَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الْهُداةِ الرّاشِدینَ، وَالْحُجَّةِ عَلی اَهْلِ الدُّنْیا فَصَلِّ عَلَیْهِ یا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَد مِنْ اَصْفِیآئِکَ، وَحُجَجِکَ وَاَوْلادِ رُسُلِکَ یا اِلـهَ الْعالَمینَ.
صلوات خاصه حضرت امام ابامحمد حسن بن علی الزکی العسکری (علیه السلام)
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
وصیت نامه امام عسکری علیه السلام
امام عسکری علیه السلام به شیعیان خود فرمود: شما را سفارش میکنم به تقوى و پرهیزگارى از خدا و ورع در دین و کوشش براى خدا و راستگوئى و اداى امانت بهر کس که تو را امین قرار داد چه بد باشد و چه خوب. و طول سجده و حسن جوار، این دستورات را پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله آورده. نماز بخوانید در محله آنها و در تشییع جنازه آنها حاضر شوید و از بیمارانشان عیادت کنید و حقوق آنها را بپردازید زیرا یکى از شما وقتى با ورع و راستگو و امین و خوش اخلاق باشد با مردم. میگویند این شیعه است موجب شادى و سرور من مىشود.
از خدا بپرهیزید و موجب آرایش ما باشید و موجب ننگ و عار ما نباشید مردم را بما متمایل کنید و از ما هر ناپسندى را جلوگیرى کنید. زیرا هر خوبى که در باره ما گفته شود ما شایسته آن هستیم و هر بدى بما نسبت دهند ما چنین نیستیم ما را در کتاب خدا حقى مقرر است و خویشاوندى با پیامبر اکرم و پاکى از جانب خدا که هر که ادعاى چنین پاکى را بنماید دروغگو است. زیاد ذکر خدا را کنید و بیاد مرگ باشید و قرآن تلاوت کنید و صلوات بر پیامبر فرستید زیرا صلوات بر پیامبر ده حسنه است. آنچه شما را توصیه کردم به آن حفظ کنید شما را بخدا مىسپارم و بشما سلام میرسانم.
بحار الأنوار، ج75، ص: 373
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
امام حسن عسکری علیه السلام:
إنَّ اَلْوُصُولَ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لاَ یُدْرَکُ إِلاَّ بِامْتِطَاء اَللَّیْلِ
رسیدن به خداوند عزّوجلّ، سفرى است که جز با مرکب شب زنده دارى به دست نمى آید.
بحارالأنوار ج۷۵ ص۳۸۰
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
خطر دشمنی های پنهان
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام
أضْعَفُ الْأَعْدَاءِ کَیْداً مَنْ أَظْهَرَ عَدَاوَتَه
از میان دشمنان، آنکه نقشه اش از همه ضعیف تر است، آنست که دشمنی خود را اظهار می کند.
«بحار الأنوار» ج ۷۵ ص ۳۷۹
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
تفسیر سوره مبارکه نساء آیه ۸۴
۸۴فَقاتِلْ فی سَبیلِ اللّهِ لا تُکَلَّفُ إِلاّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَسَى اللّهُ أَنْ یَکُفَّ بَأْسَ الَّذینَ کَفَرُوا وَ اللّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکیلاً
ترجمه
۸۴ ـ در راه خدا پیکار کن! تنها مسئول وظیفه خود هستى! و مؤمنان را (بر این کار،) تشویق نما; امید است خداوند از قدرت کافران جلوگیرى کند (حتى اگر تنها خودت به میدان بروى)! و خداوند قدرتش بیشتر، و مجازاتش دردناک تر است.
شان نزول
در تفسیر «مجمع البیان» ، «قرطبى» و «روح المعانى» درباره شأن نزول این آیه چنین آمده است: هنگامى که «ابوسفیان» و لشکر قریش پیروزمندانه از میدان اُحد بازگشتند، «ابوسفیان» با پیامبر(صلى الله علیه وآله) قرار گذاشت که در موسم بدر صغرى (یعنى بازارى که در ماه ذى القعده در سرزمین بدر تشکیل مى شد) بار دیگر رو به رو شوند. هنگامى که موعد مقرر فرا رسید، پیامبر(صلى الله علیه وآله) مسلمانان را دعوت به حرکت به محل مزبور کرد. ولى جمعى از مسلمانان که خاطره تلخ شکست اُحد را فراموش نکرده بودند، شدیداً از حرکت خوددارى مى نمودند، آیه فوق نازل شد و پیامبر(صلى الله علیه وآله)مسلمانان را مجدداً دعوت به حرکت نمود. در این موقع تنها هفتاد نفر در رکاب پیغمبر(صلى الله علیه وآله) در محل مزبور حاضر شدند، ولى «ابوسفیان» (بر اثر وحشتى که از رو به رو شدن با سپاه اسلام داشت) از حضور در آنجا خوددارى کرد و پیامبر(صلى الله علیه وآله) با همراهان سالم به «مدینه» بازگشتند.
تفسیر
به دنبال آیات مربوط به جهاد، دستور فوق العاده اى در این آیه به پیامبر(صلى الله علیه وآله)داده شده است که: او موظف است به تنهائى در برابر دشمن بایستد، حتى اگر هیچ کس همراه او گام به میدان نگذارد!; زیرا او تنها مسئول وظیفه خویش است، و در برابر سایر مردم تکلیفى جز تشویق و دعوت به جهاد ندارد، مى فرماید: «در راه خدا پیکار کن، تو تنها مسئول وظیفه خود هستى و مؤمنان را بر این کار تشویق نما» (فَقاتِلْ فی سَبیلِ اللّهِ لا تُکَلَّفُ إِلاّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ). در حقیقت آیه، یک دستور مهم اجتماعى را ـ مخصوصاً درباره رهبران ـ در بر دارد، و آن این که: آنها باید آن قدر در کار خود مصمّم، ثابت قدم و قاطع باشند که حتى اگر هیچ کس دعوت آنها را «لبیک» نگوید، دست از تعقیب هدف مقدس خویش بر ندارند و در عین دعوت دیگران به انجام وظیفه، برنامه هاى خود را منوط به اجابت دیگران نشمرند. و هیچ رهبرى تا چنین آمادگى نداشته باشد قادر به انجام رهبرى و پیشبرد اهداف خود نیست، مخصوصاً رهبران الهى که تکیه گاه اصلى آنها خدا است، خدائى که سرچشمه تمام نیروها و قدرت ها است. لذا به دنبال این دستور مى فرماید: «امید است خداوند با کوشش ها و تلاش هاى تو، حتى اگر تنها بوده باشى، از قدرت و نیروى دشمنان جلوگیرى کند; زیرا قدرت او ما فوق قدرت ها و مجازات او مافوق مجازات ها است» (عَسَى اللّهُ أَنْ یَکُفَّ بَأْسَ الَّذینَ کَفَرُوا وَ اللّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکیلاً)
کلمه «عَسى» در لغت عرب به معنى «شاید» و آمیخته با معنى تردید است و «لَعَلَّ» به معنى امیدوارى و انتظار در مورد امورى است که اطمینان به وجود آن در آینده نمى باشد ولى احتمال وجود دارد. اکنون این سؤال پیش مى آید که: به کار بردن این گونه کلمات در لابلاى سخنان انسان ها کاملاً طبیعى است; زیرا انسان از همه مسائل آگاه نیست. به علاوه قدرت او محدود است و قادر به انجام هر چه مى خواهد نمى باشد، اما خداوندى که از گذشته، آینده و حال کاملاً با خبر است و قدرت بر انجام آنچه مى خواهد دارد، به کار بردن این گونه کلمات که دلیل بر «جهل» و یا «عدم قدرت» است درباره او چگونه تصور مى شود؟ به همین جهت بسیارى از دانشمندان معتقدند: این گونه کلمات، هنگامى که در کلام خداوند به کار رود، معنى اصلى خود را از دست مى دهد، و معانى جدیدى پیدا مى کند، مثلاً «عَسى» به معنى «وعده» و «لَعَلَّ» به معنى «طلب» است. ولى حق این است که: این کلمات در کلام خداوند نیز، همان معنى اصلى خود را دارد و لازمه آن جهل و عدم قدرت نیست، بلکه این کلمات، معمولاً در جائى به کار مى رود که براى رسیدن به هدف، مقدمات متعددى لازم است، یعنى هنگامى که یک یا چند قسمت از این مقدمات حاصل شود هرگز نمى توان حکم قطعى به وجود آن هدف کرد، بلکه باید به صورت یک حکم احتمالى بیان شود، مثلاً قرآن مجید مى گوید: وَ اِذا قُرِءَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ : «هنگامى که قرآن خوانده شود، گوش کنید و خاموش باشید امید است مشمول رحمت خداوند شوید» روشن است تنها با گوش دادن آیات قرآن انسان مشمول رحمت خداوند نمى شود، بلکه این یکى از مقدمات است و مقدمات دیگر آن فهم و درک آیات، و سپس به کار بردن دستوراتى است که در آنها آمده، لذا در این گونه موارد نمى توان تنها با وجود یک مقدمه، حکم قطعى به حصول نتیجه کرد، بلکه باید به صورت یک حکم احتمالى بیان گردد. به عبارت دیگر این گونه تعبیرات در کلام الهى یک نوع بیدارباش و توجه دادن شنونده به این است که غیر از این مقدمه شرائط و مقدمات دیگرى نیز براى رسیدن به مقصد لازم است، فى المثل براى درک رحمت خدا غیر از گوش فرا دادن به قرآن، عمل به آن هم لازم است. درباره آیه مورد بحث، این سخن نیز کاملاً مصداق دارد; زیرا از بین رفتن قدرت کافران تنها با دعوت مؤمنان و تشویق آنها به جهاد نیست، بلکه به دنبال آن، اجراى برنامه هاى دیگر جهاد لازم است تا هدف نهائى را تحقق بخشد. بنابراین هیچ لزومى ندارد که این گونه کلمات را هنگامى که در کلام خدا به کار مى رود از معنى حقیقى منصرف نمائیم.
منبع: کانال فضیلتها
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48764
امام خامنه ای:
رسانهی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانهی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهرهمندی چشم و دل همگان از جلوههای زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است. 7 /مهر/ 1400
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48764
امام خامنه ای:
هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویتهائی است که باید با ارتقاء سرمایهی انسانی و رشد کیفی برنامهها و بهرهگیری از ابتکار و با تلاش شبانهروزی به آن دست یابید انشاءالله. 7 /مهر/ 1400
https://www.leader.ir/fa/content/25282
امام خامنه ای:
عزیزان من، افتخار نیروهای مسلح ما این است که نیروهای مسلح در کشور عزیز ما حصار و قلعهی مستحکمی هستند برای کشور و ملت. همان طور که امیرالمؤمنین فرمود: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعِیَّة»؛ این به معنای واقعی کلمه در کشور ما تحقق پیدا کرده و امروز سازمانهای نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج به معنای واقعی کلمه سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند. 11 /مهر/ 1400
https://www.leader.ir/fa/content/25282
امام خامنه ای:
امنیت یک کشور زیرساخت اساسی است برای همه فعالیتهای در جهت پیشرفت. امنیت مهمترین مسئلهای است که در نگاه به نیروهای مسلح باید مورد توجه قرار بگیرد / این که یک کشور بتواند امنیت را با نیروهای قاهر و قادر و مسلط خودش تأمین بکند افتخار بزرگی است و آن کسانی که با توهّم تکیهی به دیگران و با تکیهی به دیگران گمان میکنند که امنیت خودشان را میتوانند تأمین کنند بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد. 11 /مهر/ 1400
https://www.leader.ir/fa/content/25282
امام خامنه ای:
نگذاریم، نگذارند که ارتشهای بیگانه برای منافع ملی خودشان از هزارها فرسنگ راه بیایند و در این کشورها دخالت کنند./ این حوادثی هم که در شمال غربی کشور ما در بعضی همسایهها در جریان هست، اینها هم چیزهایی است که بایستی با همین منطق حل بشود. البته کشور ما و نیروهای مسلح ما با عقلانیت عمل میکنند. دیگران هم خوب است با عقلانیت عمل بکنند و نگذارند که این منطقه دچار مشکلی بشود. آن کسانی که برای برادران خود چاه میکنند، خودشان اول در چاه میافتند. 11 /مهر/ 1400
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای در سخنانی با استناد به کلمات و روایاتی از حضرت امام رضا علیهالسلام درباره انتظارات امام رضا علیهالسلام از پیروان مکتب اهلبیت گفتند:
عقلانیت و خردورزی در امور، اعتدال یعنی حرکت در طریق ولایت و پرهیز از افراط و تفریط، محور قرار دادن قرآن و سنت در زندگی و اجتماع، و پایبندی به قواعد شرع و انجام فرائض جزو انتظارات امام رضا علیهالسلام از پیروان مکتب اهلبیت است. 15 /مهر/ 1400
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48829
پیام فرمانده معظم کل قوا بهمناسبت هفته نیروی انتظامی:
با ارتقاء سطح خدمتگزاری قدر نیروی انتظامی را در چشم مردم ارتقاء دهید نیروی انتظامی یکی از ستونهای استوار امنیت در کشور است. این نقش ارزشمند، در سالهای اخیر برجستگی بیشتری یافته است. همکاری و کمک به دستگاههای متصدی برخی خدمات مردمی، مانند آنچه در تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا دیده شد، نیز جنبهی دیگری از ارزشهای این سازمان است. همه در نیرو –بویژه مسئولان و مدیران- باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقاء دهند و با کارکرد خود، قدر نیروی انتظامی را نیز در چشم عموم مردم ارتقاء بخشند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سیّدعلی خامنهای
17 مهر 1400
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
شهید احمد کرمی
شهادت: شبانگاه نهم تیرماه 1360 در سالگرد ازدواجش در کربلای بازی دراز
مروری بر زندگینامه «آموزگار شهید احمد کرمی»
شهید پرویز نوروزی
شهادت: چهاردهم مهرماه 1359 بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی
بخشی از وصیت نامه:
هم اکنون مملکت اسلامی ما احتیاج به استقامت و پایداری دارد تا دشمنان که در رأس آن ها آمریکای جهانخوار است بفهمد یکمن آرد چقدر فتیر دارد{ضرب المثل به زبان کردی} و امت اسلام تسلیم خدا هستند و تسلیم زور و ابر قدرت ها نخواهند شد و پیروزی نهایی بیاری خدا با آنهاست.
شهید پرویز نوروزی
شهادت: چهاردهم مهرماه 1359 بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی
بخشی از وصیت نامه:
امت اسلام تسلیم خدا هستند و تسلیم زور و ابرقدرت ها نخواهند شد و پیروزی نهایی بیاری خدا با آنهاست ... تنها وصیتم این است که بعد از من برادرانم و همه اقوامی که این وصیتنامه به دستشان می دهید از اسلام تا پای جان دفاع کنند و غیر از آن دینی دیگر برنگیرند فقط اسلام دین جهانی برخاسته از فطرت ناس است،باید آن را تقویت نمود.
ویژه نامه شهدای فرهنگی استان ایلام
شهید حاج قاسم سلیمانی
شهدای مدافع حرم شهیدان حسن عبدالله زاده و محسن عباسی
شهادت: خرداد ماه 1400 در مسیر دیرالزور به تدمر سوریه در کمین نیروهای داعش
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
کانال فضیلتها
کانال طاووس الجَنَّه:
کانال شَرحِ سِرّ ( تماشاگه راز):
پایگاه اطلاعرسانی سید ابراهیم رئیسی:
https://raisi.ir/service/election
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
*****
التماس دعا